V šolskem letu 2019/20 smo se v okviru projekta Pasavček zavzemali za doseganje naslednjih ciljev pri učenci in starših:
– znajo pravilno uporabljati otroški varnostni sedež ter varnostni pas med vožnjo;
– zavedajo se pomembnosti uporabe varnostnega pasu in varnostnega sedeža;
– spoznajo značilnosti pasavca;
– spoznajo najpogostejše napake pri uporabi varnostnega sedeža in varnostnega pasu.
Pri projektu sodelujejo učenci in učiteljice 1. in 2. razredov, ravnateljica ter oddelki podaljšanega bivanja in policist g. Toplišek s policijske uprave Celje ter seveda starši otrok 1. in 2. razredov OŠ Lava. Sodelovali smo tudi z NIJZ in SPV.
V mesecu oktobru smo se seznanili z varno potjo v bližini šole in na obisk povabili policista. Obiskala nas je policist g. Toplišek, ki nam ki nas je poučil o pravilnem vedenju v prometu, nam razložil prometne znake ter nas seznanila s pravilno uporabo varnostnih pasov pri vožnji ter opozoril na uporabo otroških avtosedežev. Konkretno smo se naučili, kako moramo ravnati v prometu, kako prečkamo cestišče in kako moramo biti v avtomobilu pripeti, saj smo se sprehodili po varni poti od avtobusne postaje do šole in se učili pravilnega prečkanja ceste. Policist nam je pojasnil tudi, kaj je pomembno v prometu. Ogledali smo si prometne znake in se naučili, kateri so pomembni za nas.
Pri pouku smo spoznavali prometne znake, prometna sredstva in se naučili veliko pojmov o prometu. Spoznali pa smo tudi Pasavačka. Spremljali smo, kako so učenci v avtomobilih pripeti.
Promet in prometne situacije povezujemo z različnimi predmeti, tako smo pri glasbeni umetnosti peli pesmice o vozilih, pri športu igrali igre o prometu, pri likovni umetnosti slikali in risali različne stvari na temo promet.
Pri vožnji z avtobusom na različne dejavnosti smo zelo pozorni na redno in vestno pripenjanje z varnostnim pasom.
Cilji projekta so bili v projektu realizirani, celo nadgrajeni, saj smo se še med šolskim letom vključevali v dejavnosti, ki jih nismo na začetku planirali. Otroci so bili vedoželjni, navdušeni nad izvajanjem raznih aktivnosti in dejavnosti, radi so sodelovali, iskali informacije, prinašali gradiva. Dobra motivacija je bilo tudi beleženje v tabelo in na kartončke. Prav tako so radi barvali pobarvanko in reševali učne liste. Otrokom se je lik Pasavčka zelo priljubil. Kljub delu na daljavo so bile dejavnosti projekta uspešno izvedene.
Uporabili smo različne oblike dela: delali smo individualno, v skupinah, v parih. Posluževali pa smo se naslednjih metod dela: pogovor, razlaga, opisovanje, pripovedovanje, delo s tekstom, učnimi listi, konkretnim materialom, likovno poustvarjanje, demonstracija, ponazarjanje, delo na terenu.
Aktivnosti smo vključevali pri vseh predmetih: slovenščina, matematika, spoznavanje okolja, likovna umetnost, glasbena umetnost in šport. Smo pa vključevali tudi v druge dejavnosti.
Kontinuirano izvajanja projekta dalj časa (obdobje od septembra 2019 do marca 2020, skrajšano zaradi šolanja na daljavo).
Aktivna vključenost drugih v izvajanje projektov: sodelovali so učenci, učiteljice, ravnateljica, starši, policisti, SPV, NIJZ.