Projekt Pasavček

Državni projekt

V šolskem letu 2018/19 se bomo v okviru projekta Pasavček zavzemali za doseganje naslednjih ciljev pri učenci in starših:

– znajo pravilno uporabljati otroški varnostni sedež ter varnostni pas med vožnjo;

zavedajo se pomembnosti uporabe varnostnega pasu in varnostnega sedeža;
– spoznajo značilnosti pasavca;
– spoznajo najpogostejše napake pri uporabi varnostnega sedeža in varnostnega pasu.

Pri projektu sodelujejo učenci in učiteljice 1. in 2. razredov, ravnateljica ter oddelki podaljšanega bivanja in policist g. Toplišek s policijske uprave Celje ter seveda starši otrok 1. In 2. razredov OŠ Lava. Sodelovali smo tudi z NIJZ in SPV.

V mesecu  septembru smo se seznanili z varno potjo in na obisk povabili policista. Obiskala nas je policistka, ki nam ki nas je poučila o pravilnem vedenju v prometu, nam razložila prometne znake ter nas seznanila s pravilno uporabo varnostnih pasov pri vožnji ter opozoril na uporabo otroških avtosedežev. Konkretno smo se naučili, kako moramo ravnati v prometu, kako prečkamo cestišče in kako moramo biti v avtomobilu pripeti, saj smo se sprehodili po varni poti od avtobusne postaje do šole in se učili pravilnega prečkanja ceste. Policistka nam je pojasnila, kaj je pomembno v prometu. Ogledali smo si prometne znake in se naučili, kateri so pomembni za nas.

p4

Pri pouku smo spoznavali prometne znake, prometna sredstva in se naučili veliko pojmov o prometu. Spoznali pa smo tudi Pasavačka.

p5

Promet in prometne situacije povezujemo z različnimi predmeti, tako smo pri glasbeni umetnosti peli pesmice o vozilih, pri športu igrali igre o prometu, pri likovni umetnosti slikali in risali različne stvari na temo promet.

p6

Pri vožnji z avtobusom na različne dejavnosti smo zelo pozorni na redno in vestno pripenjanje z varnostnim pasom.

p7

V šolskem letu 2017/18 smo pri projektu Pasavček izvajali različne dejavnosti, predvsem pa je namen projekta opozarjati in seznaniti učence in tudi starše na uporabo varnostnih pasov. Izvajali smo naslednje dejavnosti:

Pogovor o tem, kdo je Pasavček in kaj je njegov pomen, naloga, se seznanjali z različnimi situacijami v prometu ter pravilnem obnašanju v prometu kot pešec in kot sopotnik v avtu.

p1

Pri pouku smo spoznali vloge prometnih sredstev v prometu, prometne znake ter obnašanju v različnih prevoznih sredstvih in o vedenju na poti.

V razredu smo uredili prometni kotiček, s plakati Pasavčka opozarjali vse učence in starše šole, brali smo pravljice s prometnimi vsebinami.

Starši so prejeli knjižico Red je vedno pas pripet, s pomočjo le-te smo opravili razgovor o uporabi OVS in pripetosti z varnostnimi pasovi (tabela beleženja na kartončke).

Spoznavali smo PASAVČKA: ali so ga že kdaj videli, zakaj, od kod ime, barvali pobarvanke Pasavček, igrali družabne igre s prometno vsebino, …

Pri projektu smo sodelovali učenci in učiteljice 1. razredov, ravnateljica ter oddelki podaljšanega bivanja in policist g. Toplišek s policijske uprave Celje ter seveda starši otrok 1. razredov OŠ Lava. Sodelovali smo tudi z NIJZ in SPV.

Ves čas projekta smo se z otroki veliko pogovarjali o prometu v različnih situacijah, pravilnem obnašanju v prometu kot pešec, kot sopotnik v avtu, prometni varnosti in varni vožnji, vlogi prometnih sredstev v prometu, prometnih znakih, obnašanju v različnih prevoznih sredstvih in o vedenju na poti, uporabi varnostnih pasov, uporabi otroških varnostnih sedežev in drugih pripomočkih za večjo vidnost v prometu, povezanosti prometa z onesnaženostjo okolja.

Za starše in učence smo pripravili kotiček v razredu, kjer so dobili različne informacije o projektu. Staršem smo projekt predstavili na prvem roditeljskem sestanku in jih seznanili z varnimi potmi v okolici šole in pomembnostjo varnosti v cestnem prometu.

Izvedli smo dan na temo PROMET. Povabili smo policista, ki nas je poučil o pravilnem vedenju v prometu, nam razložil prometne znake ter nas seznanil s pravilno uporabo varnostnih pasov pri vožnji ter opozoril na uporabo otroških avtosedežev.

Sprehodili smo se po varni poti od avtobusne postaje do šole in se učili pravilnega prečkanja ceste. Policist nam je pojasnil, kaj je pomembno v prometu. Ogledali smo si prometne znake in se naučili, kateri so pomembni za nas.

Otroci so barvali pobarvanke, risali na temo promet, Pasavček. Se naučili, da je prva pomoč tudi pomembna, kadar se v prometu zgodi kaj nepredvidenega in se naučili nekaj praktičnih primerov.

p2

Vsa spoznanja smo sproti vključevali v vsebine predmetnih področij za 1. razred ter iskali informacije doma in v šoli in prinašali razna gradiva (izrezki iz revij, časopisov, fotografije).

V času tedna zdravja smo izvajali dejavnosti »Pešbusa«. Z otroki smo hodili od avtobusne postaje po varni poti in spodbujali gibanje v šolo.

p3

V šolskem letu 2016/17 smo pri projektu Pasavček izvajali različne dejavnosti:

*razgovor z otroki o:

  • kdo je Pasavček in kaj je njegov pomen, naloga,
  • prometu v različnih situacijah,
  • pravilnem obnašanju v prometu kot pešec in kot sopotnik v avtu,
  • prometni varnosti in varni vožnji,
  • vlogi prometnih sredstev v prometu,
  • prometnih znakih,
  • obnašanju v različnih prevoznih sredstvih in o vedenju na poti,
  • uporabi varnostnih pasov,
  • uporabi otroških varnostnih sedežev in drugih pripomočkih za večjo vidnost v prometu,
  • povezanosti prometa z onesnaženostjo okolja,
  • ozaveščanju odraslih o varnosti v cestnem prometu.

*urejanje kotička v razredu,

*branje in poslušanje zgodb s prometnimi vsebinami,

*obisk policista,

*pripovedovanje otrok o načinu prihoda v šolo in beleženje rednosti uporabe varnostnih pasov in otroških varnostnih sedežev med vožnjo,

*igre vlog na temo promet,

*prebiranje otroške literature o prometu,

*učenje novih pesmic in spremljanje le-teh z inštrumenti,

*predstavitev knjižice Red je vedno pas pripet,

*razgovor o uporabi OVS in pripetosti z varnostnimi pasovi (tabela beleženja na kartončke),

*spoznavanje PASAVČKA: ali so ga že kdaj videli, zakaj, od kod ime…

*barvanje pobarvank Pasavček,

*opazovanje pripetosti in uporabe OVS,

*igranje družabnih iger s prometno vsebino,

*plesanje,

*zabavne štafetne igre,

*spretnostne igre,

*reševanje učnih listov.

Pri projektu so sodelovale učiteljice 1. in 2. razredov, ravnateljica ter oddelkov podaljšanega bivanja in policist g. Toplišek s policijske uprave Celje ter seveda otroci in starši 1., in 2. razredov OŠ Lava. Sodelovali smo tudi z NIJZ in SPV.

Ves čas projekta smo se z otroki veliko pogovarjali o prometu v različnih situacijah, pravilnem obnašanju v prometu kot pešec, kot sopotnik v avtu, prometni varnosti in varni vožnji, vlogi prometnih sredstev v prometu, prometnih znakih, obnašanju v različnih prevoznih sredstvih in o vedenju na poti, uporabi varnostnih pasov, uporabi otroških varnostnih sedežev in drugih pripomočkih za večjo vidnost v prometu, povezanosti prometa z onesnaženostjo okolja. Otroci so z navdušenostjo pripovedovali o prometnih temah ter že veliko vedeli o sami varnosti v prometu.

Ponovili smo o liku Pasavčka, ki so ga poznali že iz vrtca.

Za starše in učence smo pripravili kotiček v razredu, kjer so dobili različne informacije o projektu. Staršem smo projekt predstavili na prvem roditeljskem sestanku in jih seznanili z varnimi potmi v okolici šole in pomembnostjo varnosti v cestnem prometu.

Izvedli smo dan na temo PROMET. Povabili smo policista, ki nas je poučil o pravilnem vedenju v prometu, nam razložil prometne znake ter nas seznanil s pravilno uporabo varnostnih pasov pri vožnji ter opozoril na uporabo otroških avtosedežev. Konkretno smo se naučili, kako moramo ravnati v prometu, kako prečkamo cestišče in kako moramo biti v avtomobilu pripeti.

Sprehodili smo se po varni poti od avtobusne postaje do šole in se učili pravilnega prečkanja ceste. Policist nam je pojasnil, kaj je pomembno v prometu. Ogledali smo si prometne znake in se naučili, kateri so pomembni za nas.

Otroci so barvali pobarvanke, risali na temo promet, Pasavček. Se naučili, da je prva pomoč tudi pomembna, kadar se v prometu zgodi kaj nepredvidenega in se naučili nekaj praktičnih primerov.

Reševali različne naloge in učne liste v povezavi s Pasavčkom in na temo prometa.

Vsa spoznanja smo sproti vključevali v vsebine predmetnih področij za 1. razred ter iskali informacije doma in v šoli in prinašali razna gradiva (izrezki iz revij, časopisov, fotografije).

Beležili smo pripetost vseh prisotnih v avtu ter uporabo OVS. Otroci so za nagrado dobili tatooje in beležke, se nagrajevali s štampiljko Pasavčka.

Sodelovali smo tudi v projektu Prometna kača, kjer smo trudili, da smo v šolo prihajali peš ali s kolesom in v projektu “Otroci za varnost v prometu”. Učenci smo risali rokice in na njih sporočila voznikom, da je vožnja VARNA le brez alkohola. S strani NIJZ Celje smo bili izbrani, da ta naša dela z brošuro s pomočjo policistov Celje in NIJZ Celje delimo voznikom. Učenci smo lahko videli, kako policist ustavi voznika, kako le-ta opravi test alkoholiziranosti, nato pa smo voznikom dali naš izdelek in mu zaželeli “srečno vožnjo brez alkohola.”