Tip projekta | Državni projekt (od 1. 11. 2022 šolski projekt) |
Institucija | Osnovna šola Lava |
Sodelujoči | Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 30 razvojnih šol v Sloveniji, konzorcijski partnerji |
Koordinator/mentor | učiteljica RP Vesna Lupše |
Člani | ravnateljica Marijana Kolenko
učiteljica RP Mateja Čatar učiteljica PP Ksenija Koštomaj učitelj PP, računalnikar Aleš Videnšek |
Razred | Sodelujejo vsi učenci, vsi strokovni delavci |
Predmet | Povezovanje vseh predmetov |
Izvajanje z ZRSŠ | 2017 – 2022 (projekt zaključen 1. 11. 2022) |
Samostojno izvajanje | 2022 – danes |
Cilji |
CILJI projekta so: – predstaviti okvir državnega projekta /nosilci: MIZŠ, ZRSŠ, ŠR ter preko 20 pomembnih konzorcijskih partnerjev/ – razbliniti predsodke in nepravilno razumevanje pojmov: podjetnost, podjetništvo, kariera… – prepoznati vrednost drugačnega načina razmišljanja vseh deležnikov: vodstva šole, strokovnih delavcev šole, učencev, staršev, lokalne skupnosti, države… – poiskati možnosti krepitve kompetence podjetnosti v okviru rednega pouka in dejavnosti – s spremembo strategij poučevanja, kreativnim poukom, formativnim spremljanjem napredka, s povečano aktivno vlogo učencev, z motivacijo za raziskovanje lastne osebnosti, sprememb odnosov, vedenja, obnašanja… |
Faze aktivnosti projekta |
2017-2018 – formiranje projektnega razvojne šole – OŠ Lava |
Naslednja faza | 2021 – 2022 – Evalvacija in promocija projekta |
Opis | V projektu POGUM (PO-djetnost, Gradnik za-Upanja Mladih), ki pomeni »Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah« bomo spodbujali način razmišljanja in razumevanja podjetnosti v osnovnih šolah kot zmožnost razvijanja ustvarjalnosti, inovativnosti in proaktivnosti posameznika in skupin.
Ključna cilja projekta sta:
|
Namen | V projektu si prizadevamo za razumevanje podjetnosti, ki presega razumevanje podjetniških krožkov, priprav na tekmovanje v podjetništvu ipd. V povezavi s kompetenco podjetnosti (EntreComp) in v skladu z premišljenimi nameni na ravni vzgoje in izobraževanja, projekt omogoča:
Šolarjem in strokovnemu osebju (učiteljem, svetovalnim delavcem, drugim strokovnim in vodstvenim delavcem v osnovnih šolah) bo s tem omogočeno razumevanje kompetence podjetnosti, da jo bomo lahko uspešno implementirali v učni proces obveznega kurikula ter skozi druge dejavnosti, ki jih na šoli izvajamo v času šolanja šoloobveznih otrok. V razvojnih timih konzorcijskih partnerjev bomo razvili model razvijanja podjetnosti, ga preizkusili, spremljali, ovrednotili in izvajali prožen prehod med izobraževanjem in okoljem (za boljše vključevanje šole v okolje z različnimi zainteresiranimi akterji v okolju). Želimo, da bo kompetenca podjetnosti in inovativnosti postala del kulture okolja. Mladim želimo omogočiti način razmišljanja, da bodo delovali proaktivno in samoiniciativno, z namenom prenosa znanja in zmožnosti iz šolskega okolja navzven, kar naj bi prispevalo k uspešnemu oblikovanju karierne orientacije. |
Povezave |
Kaj pomeni kompetenca podjetnosti?
Samoiniciativnost in podjetnost kot »sposobnost posameznika za uresničevanje svojih zamisli. Vključuje ustvarjalnost, inovativnost in sprejemanje tveganj ter sposobnost načrtovanja in vodenja projektov za doseganje ciljev. Ta sposobnost je v pomoč posameznikom, ne le v njihovem vsakdanjem življenju in v družbi, ampak tudi na delovnem mestu pri razumevanju ozadja njihovega dela in izkoriščanju priložnosti, je pa tudi podlaga za bolj posebne spretnosti in znanje, ki ga potrebujejo tisti, ki ustanavljajo socialne ali gospodarske dejavnosti ali k temu prispevajo. To bi moralo vključevati zavest o etičnih vrednotah in spodbujati dobro upravljanje.«
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Finančna podpora: skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 3.299.864,57 EUR.