Na naši šoli izvajamo izzive v tretjem in sedmem razredu. V nadaljevanju si lahko pogledate nekaj utrinkov z delavnic.
Juhuhu, super, to … se je zaslišalo v učilnicah tretjih razredov, ko so bili na urniku izzivi. Hitro so vse pospravili in že je sledilo vprašanje: Kaj bomo pa danes delali za izziv?
Naš prvi izziv je bil izdelati lutko in pripraviti predstavo. Učenci so vse vzeli zelo resno in predstava Marsovčki hočejo na zemljo je postala pravi hit.

Izziv EMPATIJA je bil malo »težji«. Zakaj? Vsi lažje govorimo volčje stavke, a nam je vseeno uspelo in se trudimo, da so naši stavki srčni.

Največ idej se je utrnilo pri izzivu Vrednost odpadkov. Po svoji zamisli, s svojim znanjem in izkušnjami je bilo potrebno izdelati nove stvaritve iz odpadkov.
Zasnovali smo svoj načrt, ustvarili nov izdelek in pripravili pojasnitev in predstavitev zanj, od kod ideja, kako deluje.

Tudi zgodbica o Juliji je bila zelo zanimiva in nas je naučila veliko novih stvari o podjetjih, gospodarstvu, dobrinah, storitvah, poklicih …
Dobili smo tudi navdih za strip, ki pripoveduje o potovanju našega denarja.

Sprva so bili učenci malce zadržani, nato pa so se razživeli v idejah, aktivnem ustvarjanju. Lepo je prišlo do ospredja sodelovalno delo in učenje, prenos predhodnih izkušenj za reševanje kakšnih manjših ovir.
Presenetili so tudi sicer izredno zadržani učenci, ki so se pri posameznih izzivih naravnost razživeli in samozavestno ustvarjali.
Vsak učenec ima svoje gradivo skrbno urejeno v posebnih mapah ali zvezkih. Izzive pa spremljajo in so o njih obveščeni tudi starši, ki imajo o vsebinah in aktivnostih pozitivno mnenje.
Vsi izzivi so nam bili zelo všeč in preko njih smo se naučili veliko novega, predvsem pa smo uporabljali svojo domišljijo in ideje. V prihodnje si želimo še več podobnih dejavnosti.
V sedmem razredu so se s pomočjo delavnice Empatija naučili spretnosti, kako samostojno reševati in posredovati pri konfliktu s pomočjo vreče prijateljstva in žirafjega jezika – jezika nenasilne komunikacije (delavnice so temeljile predvsem na igri vlog različnih konfliktnih situacij z naprstnimi lutkami, ki so si jih izdelali sami).
Posneli smo kratek filmček, ki si ga lahko ogledate na spletni strani našega projekta in Osnovne šole Lava.
V drugem izzivu, ki nosi naslov Ideja pa so učenci na podlagi potreb različnih posameznikov iz odpadnega materiala izdelovali kreativna in ustvarjalna vabila za koncert.


Kratka predstavitev prototipa: vsak učenec je predstavil svoj prototip.

Učenci so izvedli medsebojno vrednotenje, na koncu izziva pa še samorefleksijo.
Skozi 3. izziv Perspektive so spoznali, da v življenju ni vedno vse tako, kot si želijo. Ko nastopi brezposelnost ali podobna neprijetna situacija, je potrebno začeti iskati rešitve in ne zgolj pasivno čakati na rešitev. Posebej jih je pritegnilo iskanje svoje sanjske službe.

V četrtem izzivu z naslovom Moj osebni izziv so se učenci pogovarjali o denarju. Za mnoge je to občutljiva tema, ki se jo je bilo potrebno lotiti zelo previdno. Skozi izziv so dobili občutek, da je tudi z denarjem potrebno ravnati ustvarjalno in kreativno. Spoznali so, da je treba denar porabiti racionalno. Če želijo porabiti več denarja, kot ga imajo, ga morajo najprej zaslužiti.

Zadnji (peti) izziv – Vrednost odpadkov je temeljil predvsem na praktičnem delu z odpadnim materialom. Uporabili smo cenovno ugoden in izjemno kreativen material in iz njega ustvarili nove podobe in vsebine ter tako naredili nekaj za manj onesnaženo okolje. Učenci so po opravljenem izzivu na odpadni material gledali z drugačnimi očmi – v odpadni embalaži so videli nove vsebine, novo uporabno vrednost. Naučili so se, da lahko objektom sami dodajo nove vsebine in s tem novo vrednost.

Učenci 3. in 7. razredov OŠ Lava
Učitelji: Ksenija Senegačnik, Natalija Košir,
Andreja Baš, Nina Senica in Urh Kodre