Global Money Week 2024 – Svetovni teden denarja
Od 18. do 24. marca 2024 bo že enajstič po vsem svetu potekala svetovna akcija ozaveščanja o pomenu finančnega izobraževanja in finančni pismenosti otrok in mladostnikov Global Money Week (GMW), ki ga pri nas poimenujemo Svetovni teden denarja. Akcija ozaveščanja je nastala v letu 2012 na pobudo mednarodne organizacije Child and Youth Finance International (CYFI), pred štirimi leti pa je omenjena svetovna akcija ozaveščanja o finančnem izobraževanju in finančni pismenosti prišla pod okrilje Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj – OECD.
Vsako leto se v okviru svetovnega tedna denarja po vsem svetu odvijajo različni dogodki na temo finančnega izobraževanja otrok in mladostnikov. Slovenija se že od samega začetka 2012 vključuje v obeleževanje omenjenega tedna. V obeleževanje omenjenega tedna je bilo do sedaj vključenih več kot 53 milijonov otrok in mladostnikov iz 176 držav.
V osnovni šoli so vsebine finančnega izobraževanja vključene v različne predmete, z vidika finančnega izobraževanja pa ima pomembnejšo vlogo predmet gospodinjstvo, ki zelo sistematično v okviru modula Ekonomika gospodinjstva obravnava različne vsebine (oblike denarja: bankovci in kovanci, knjižni denar; funkcije denarja, gotovinsko in negotovinsko plačevanje, obročno odplačevanje, plačilo z odlogom, gospodinjsko računovodstvo, prihodki, odhodki, družinski proračun, otroci in denar, žepnina, varčevanje, depozit, vzgoja potrošnika, oglasi in oglaševanje itd).
Tudi na naši šoli smo v tednu od 18. do 24. marca 2024 izpeljati več dejavnosti.
1. razredi so pri pouku matematike računali z denarjem.
3. razredi so izdelovali denar, razpravljali o pomenu varčevanja, igra vlog – varčevalci in bančni uslužbenci, poslovanje z gotovino.
V manjših skupinah so se učenci pogovorili, kaj že vedo o denarju in nato so odgovore zapisali na list. Računali so z denarjem, brali zneske. Narisali so svoje bankovce. V okviru kulturnega dne smo obiskali Muzej novejše zgodovine v Celju. Učenci se s pomočjo Ježkove banke v Hermanovem brlogu seznanili s pomenom varčevanja, igro vlog varčevalcev in uslužbencev ter poslovanja z gotovino.
5. razredi so v okviru finančne pismenosti morali izdelati cenik celotnega izleta.
6. razredi so po ogledu filmčka mladi mojstri financ – varčevanje razpravljali in kritično razmišljali iz izkušenj.
Pogovarjali so se o pomenu finančnega opismenjevanja, o stroških, načinih plačevanja (položnice), povprečnih mesečnih stroških v družini, o minimalni in povprečni plači, o tem, kakšna je razlika med bruto in neto plačo.
Izvedli so izziv Povej, koliko stane. Izziv so opravili pri RU, kjer so učenci na tablo napisali nekaj produktov, ki jih je mogoče kupiti v trgovini, nato pa so drugi dopisovali cene. Izziv so nadgradili s tem, da so učenci prinesli kataloge trgovskih verig in poiskali dejanske cene. Iz zapisanega so razbrali, kje so se najbolj približali v oceni in kje so najbolj zgrešili.
7. razredi in 8. razredi so prav tako razpravljali o plačevanju položnic, o pomenu spletne banke in o kriptovaluti.
Iskali so podatke s povezavo finančne pismenosti in z zelenimi naložbami v kemiji. Pomagali so si z AI pri iskanju podatkov.
Izdelali so referat, plakate ali power point predstavitve.