Tip projekta |
Šolski projekt |
Nosilec projekta |
Osnovna šola Lava |
Koordinator/mentor |
Metka Lesjak |
Idejni vodja projekta |
Zavod RS za šolstvo in šport |
Izvajanje z ZRSŠ |
1. 9. 2011 – 31. 8. 2013 |
Samostojno izvajanje |
1. 9. 2013 – danes |
CILJI |
· spodbujanje branja
· širjenje bralne kulture
· izboljšati učne rezultate učencev |
NAMEN PROJEKTA |
- Izboljšati bralne sposobnosti učencev
- Učenje učenja s pomočjo uporabe različnih BUS in branje z razumevanjem pri vseh predmetih
- Odpravljanje šibkih področij, razvidnih iz analiz NPZ (razumevanje prebranega)
Glavni namen projekta je učence naučiti tekoče brati, razumeti prebrano in informacije uporabiti v vsakdanjem življenju. Želimo jih opolnomočiti za učinkovito in samostojno učenje, ne samo za šolo ampak tudi za življenje.
Pri pouku razvijamo kritično mišljenje in uporabo višjih miselnih procesov s pomočjo zahtevnejših vprašanj, ki spodbujajo razmišljanje na višjih taksonomskih stopnjah.
Prav tako jih navajamo na natančno upoštevanje navodil in pozorno poslušanje vrstnikov in drugih sogovornikov. |
PODROČJA DELOVANJA |
· bralna značka za starše
· bralna značka za zaposlene
· februar – mesec kulture
· načrtna uporaba BUS
· delovanje učiteljev v smeri povečane uporabe Bloomove taksonomije
· povečana aktivnost učencev
· Rastoča knjiga – nacionalni projekt
· Radi pišemo z roko – nacionalni projekt |
OPIS DEJAVNOSTI |
- redno pisanje narekov in analiza napak
- učenci, ki veliko berejo, knjige predstavijo sošolcem in tudi pripravijo kratek zapis za v zvezke ( predvsem na RS)
- spodbujanje učencev, da berejo tudi poučne knjige.
- v septembru vsi razredi PS pridejo pri slovenščini v knjižnico
- Bralna značka za učitelje – učitelji pošljejo knjižničarki kratko mnenje o prebrani knjigi
- »Minutke za branje«, 5 do 10 minut na uro – dolgo branje
- zgodba ob sliki – 1 x na mesec učenci napišejo zgodbo, učiteljice
pregledajo in popravijo
- pri matematiki in naravoslovju učenci delajo po zapisanih navodilih za besedilne naloge, sami sestavljajo besedilne naloge in zastavljajo vprašanja po višjih taksonomskih stopnjah
- pri naravoslovju in družbi si vsak učenec 4. in 5. razreda na začetku šolskega leta po pregledu učbenika izbere poglavje, ki ga zanima in ga v treh minutah predstavi sošolcem.
- sestanki po vertikali SLJ
- oblikovanje vprašanj – učence učimo oblikovati vprašanja po različnih taksonomskih stopnjah
- branje – veliko glasnega branja pri vseh predmetih od 1. do 9.
razreda
- Prešernovanje – v mesecu februarju potekajo številne aktivnosti
- Radi pišemo z roko – ideji sledimo skozi vse šolsko leto:
- oblikovanje estetskih, urejenih in kvalitetnih zapisov
- pozornost na pravopisu in urejenosti zvezkov pri vseh predmetih in pri vseh učencih, brez izjeme
- pisanje prazničnih voščilnic na roko
- na plakatih ni veliko natisnjenega besedila, zapisi so estetski
- Rastoča knjiga – vsebine bom vpletli v redni pouk
- izdelovanje plakatov, referatov krepi samostojnost učencev
- učenci dobijo zelo jasna in natančna navodila
- plakati nastajajo v šoli in ne doma
- učence naučimo, katere so zakonitosti dobrega plakata, referata, PPT predstavitve ali seminarske naloge
|
SODELUJOČI ZAVODI PO SLOVENIJI |
Zavod RS za šolstvo in šport, Osrednja knjižnica
Celje, Javna agencija za knjigo, MIZŠ |
Galerija |
https://www.oslava.si/20172018-2/kdor-bere-jih-vsak-drugaci-pesmi-moje-sodi/
https://www.oslava.si/20162017-2/poklon-knjigi-lepi-besedi-in-mestu-celju/
https://www.oslava.si/20162017-2/obisk-urosa-hrovata/
https://www.oslava.si/20162017-2/sodelovanje-na-odprtem-odru-v-muzeju-novejse-zgodovine-celje/
https://www.oslava.si/20162017-2/kulturni-praznik/
https://www.oslava.si/20162017-2/praznicna-zgodbica/
https://www.oslava.si/20162017-2/literarni-vecer-mocna-kakor-smrt-je-ljubezen/ |
|
|
|
|