8. krogov odličnosti - tretješolci

četrtek, 6. oktober 2016

Tudi tretješolci smo imeli kulturni dan, katerega namen je bil seznaniti se z osmimi krogi odličnosti.

 

Preko zgodbe o Rudiju (knjiga Tanka črta odgovornosti, avtor mag. Jani Prgić) so se učenci seznanili z osmimi krogi odličnosti, to so odgovornost, predanost, uravnoteženost, iz napak se lahko učimo, govori z dobrim namenom, fleksibilnost, integriteta, to je to, saj si želijo postati odlični in uspešni in biti ponosni nase in na svoja dejanja, razviti svoje skrite talente, dati vse od sebe.

 

Spoznali so njihov pomen, bistvo, nanizali svoje primere in izkušnje, pripovedovali, kdo je njihov zgled, komu so sami zgled, se naučili kretnje. Sodelovali smo tudi medrazredno – z učenci 4. a.

 

Bolj podrobno in obširno smo se posvetili odgovornosti: kaj pomeni biti odgovoren, kako odgovorni so, katere zadolžitve imajo v razredu, katere doma (jih opravijo, ne da bi jih kdo kar naprej opominjal, potrebujejo spodbudo), o dejanjih, ki jih delajo njihovi starši, katera pozitivno vplivajo na njih, kdaj so dejanja in vedenja učencev nad črto, kdaj pod črto (“Kaj, če bi vsi to počeli?”), odgovorno dejanje za njihovo zdravje, za okolje.

 

Prav tako smo podrobneje obravnavali: govori z dobrim namenom – zelo pomembno je razmisliti, kaj in kako bomo govorili z drugimi. Razmislimo, preden spregovorimo. Govorimo iskreno, spoštljivo, brez žalitev. Igra vlog: vsak si zasluži komplimente in priznanja.

 

Napake vodijo k uspehu – iz napak se lahko učimo: kako se učenci odzivajo na napake, kaj jim pomenijo, kako jih razumejo, se kaj naučijo iz njih. Če ni napak, ni učenja. Aktivnosti učencev: spoznajmo srce, nekoč mi ni uspelo, naučil sem se, da…, naslednjič bom…, kaj bi lahko spremenili.

 

Dan je bil bogat, poln učenja in aktivnega sodelovanja, razmišljanja. Večina učencev je pridobljena znanja predstavila doma tudi staršem. Potrebno bo še veliko predanosti in vztrajnosti, da bodo učenci znanja prenesli tudi na vsakodnevna dejanja, da bodo zgled, ponosni nase, da bodo razmišljali o tem, kako njihova dejanja vplivajo tudi na ljudi okrog njih.

 

V imenu učiteljic tretjih razredov zapisala: Natalija Košir